Hej! Hur kan vi hjälpa till?

Kom igång
Mitt konto
Domäner & pekningar
E-post
Webbhotell
Wordpress
Utvecklare

Bara en är snabbast!

Det är många webbhotell påstår att de är snabbaste men stämmer det verkligen? Vi ville ta reda på hur det stod till och lät därför ett oberoende benchmarkverktyg att kontrollera detta. Och svaret vi fick visar att vår mångåriga utveckling av egenutvecklade serversystem inte var förgäves. Vi är den absolut snabbaste av de testade!

Testet visar sitt tydliga svar - Vi är den snabbaste!

Låt oss titta närmare på vad testet visar och speciellt på de två av viktigaste parametrarna. TTFB, tiden det tar för den första databyten att nå webbläsaren samt tiden den tar att ladda hela hemsidan. Ju kortare tid desto fortare laddas din hemsida.

Time to First Byte (TTFB) Fully Loaded Time
Webbkonsulterna57 ms357 ms
Oderland193 ms411 ms
Loopia336 ms763 ms
One92 ms477 ms
Simply139 ms400 ms

* Lägre värden är bättre!

Om testet

För att analysera prestandan på en webbplats att använde vi GTmetrix som är ett välkänt och vedertaget benchmarkingverktyg för webbplatser. GTmetrix använder i botten ett mätverktyg som heter av Lighthouse som utvecklats av Google.

Så här gick testet till:

  • Testerna genomfördes vid midnatt.
  • GTmetrix testserver i Stockholm användes till samtliga tester.
  • För varje webbhotell som testades skapade en ny WordPress-webbplats med hjälp av respektive webbhotells installationsverktyg för WordPress.
  • WordPress standardtema "Twenty Twenty-Two" användes.
  • Inga extra pluginer installerades förutom de som följde med vid installationen.

Varför är vi så mycket snabbare än de andra!

Det beror på att vi ytterst målmedvetet under flera år byggt om och förfinat vår infrastruktur från grunden för att uppnå de absolut snabbaste hastigheterna och den kortaste latensen.


Vi har nu fullständig kontroll på samtliga delar i servermiljö, från egen datahall med noggrant utvald hårdvara med de bästa komponenterna till avancerad egenutvecklad mjukvara. Det gör att vi nu har vår egna helt unika molnbaserad serverplattform som både är miljövänlig, kostnadseffektiv och alldeles otroligt snabb vilket ger oss en unik fördel jämfört med många andra webbhotell.

För att skapa en ny e-postadress under din domän så går du till vår kontrollpanel under https://www.wk.se och loggar in med ditt kundlogin. Har du inte lösenordet går det bra att begära ut ett nytt sådant genom att klicka på "glömt lösenord".

I kontrollpanelen klickar du på "E-post" och sedan på "Skapa en ny e-postadress". Fyll önskat namn och välj under vilket domännamn detta ska gälla. Välj också om den nya e-postadressen ska vara ett eget konto eller om du vill vidarebefordra inkommande mail någon annanstans. Tryck sedan på "Lägg till" Klart.

Nu behöver du lägga till din nya e-postadress i ditt mailprogram eller använda vår webmail för att kolla mailen.

För att kolla e-posten så kan du antigen använda vår webmail eller ett e-postprogram. Nedan hittar du guider för de vanligaste:

Mobil och surfplatta

Mac

Windows

I den här guiden visar vi dig hur du lägger till ditt e-postkonto i appen E-post på din iPhone eller iPad.

1. Gå till Inställningar, välj E-post och tryck sedan på Konton.

2. Tryck på Lägg till konto, välj Annat och sedan på Lägg till konto.

3. Fyll i följande uppgifter:

  • Namn: ditt namn
  • E-postadress: din e-postadress
  • Lösenord: ditt e-postlösenord
  • Beskrivning: din e-postadress

Tryck Nästa.

4. Välj IMAP och fyll sedan i följande uppgifter:

Server för inkommande e-post:

  • Värdnamn: mail.wk.se
  • Användarnamn: din e-postadress
  • Lösenord: ditt e-postlösenord

Server för utgående e-post:

  • Värdnamn: mail.wk.se
  • Användarnamn din e-postadress
  • Lösenord: ditt e-postlösenord

Klicka på Nästa och sedan Spara. Klart!

I den här guiden visar vi dig hur du lägger till ditt e-postkonto i appen Gmail på din telefon eller surfplatta

1. Starta appen Gmail. En installationsguide startar automatiskt. Om inte, tryck på menyikonen (tre sträck) upp till vänster på skärmen och välj Inställningar.

2. Tryck på Lägg till ett konto

2 Välj Övrigt.

3. Fyll i din e-postadress och tryck Nästa.

4. Välj IMAP.

6. Fyll i ditt lösenord och tryck Nästa.

7. Fyll i följande uppgifter under Inkommande serverinställningar:

  • Användarnamn: din e-postadress
  • Lösenord: ditt e-postlösenord
  • Server: mail.wk.se

Klicka på Nästa

8. Fyll sedan i följande uppgifter under Utgående serverinställningar:

  • Användarnamn: din e-postadress
  • Lösenord: ditt e-postlösenord
  • SMTP-Server: mail.wk.se

Klicka på Nästa

9. Behåll de inställningarna som är ikryssade och klicka på Nästa.

10. Fyll i följande uppgifter:

  • Kontonamn din e-postadress
  • Namn ditt namn

Klicka på Nästa. Klart!

I den här guiden visar vi dig hur du lägger till ditt e-postkonto i Mail på din Mac-dator

1. Starta programmet Mail. En installationsguide startar automatiskt. Om inte, klicka på Mail i menyn och välj Lägg till konto

2. Klicka på Annat Mail-konto och sedan på Fortsätt.

3. Fyll i följande uppgifter:

  • Namn: ditt namn
  • E-postadress: din e-postadress
  • Lösenord: ditt e-postlösenord

Klicka på Logga in.

4. Fyll sedan i följande uppgifter:

  • E-postadress: din e-postadress
  • Användarnamn din e-postadress
  • Lösenord: ditt e-postlösenord
  • Kontotyp: IMAP
  • Server, inkommande e-post: mail.wk.se
  • Server, utgående e-post: mail.wk.se

Klicka på Logga in. Klart!

I den här guiden visar vi dig hur du lägger till ditt e-postkonto i programmet Outlook på din PC-dator

1. Starta programmet Outlook. En installationsguide startar automatiskt. Om inte, klicka på Arkiv i menyn och välj Lägg till konto.

2. Fyll i din e-postadress och klicka på Anslut.

3. Klicka på IMAP.

4. Fyll sedan i följande uppgifter under Inkommande e-post:

  • Server: mail.wk.se
  • Port: 993
  • Krypteringsmetod: SSL/TLS

Och fyll i följande uppgifter under Utgående e-post.

  • Server: mail.wk.se
  • Port: 465
  • Krypteringsmetod: SSL/TLS

Klicka på Nästa.

5. Fyll i ditt lösenord och klicka på Anslut.

6. Klicka på Klar. För att konfigurera en telefon, se följande guider för Iphone och Android.

DNS står för Domain Name System och används för att dirigera trafiken till en domän, eller delar av den. Du kan hantera dina DNS-inställningarna i kontrollpanelen under menyn DNS. DNS kan jämföras med en telefonbok/telefonkatalog där man slår upp och kollar vart ett visst namn har för telenummer. Samma gäller för dns, man slår upp ett namn och får fram ett IP-nummer som t ex hemsidan bor på som man sedan besöker.

I DNS kan man alltså specificera vart i världen e-post, hemsidor och servrar finns. Man kan lägga till dubbla rader för att då redundans mellan 2 servrar, man kan styra så en besökare från en viss kontinent hamnar på den närmare servern med mera.

Ett domännamn delas upp i olika nivåer separerade av punkter. Tar man som exempel www.wk.se så är www en underdomän, och wk är ett huvuddomän och .se är toppdomän (tld) . Huvuddomän och toppdomän tillsammans är det man i vanligt tal kallar ett domännamn.

Det bästa sättet är att logga in i kontrollpanelen och där använda sig av "kontakta oss formuläret". På detta vis så sker inga missförstånd och vi kan validera behörigheten på den som säger upp. Skriv vad du säger upp, när kontot ska tas bort/vad som ska hända med domänen.

Logo Webbkonsulterna AB
Nästa generations webbhotell specialbyggt för WordPress! Hantera dina webbplatser snabbt och enkelt utan att behöva tänka på allt det tekniska!
Copyright © 1996 - 2022 Webbkonsulterna AB. Alla rättigheter är reserverade.
 
Alla priser är exklusive moms.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram